YouNeedFashion

Direktlänk till inlägg 10 juli 2012

BÖCKER!

Av Smilla Lidén - 10 juli 2012 13:34

Hi, Hi!


Jag har läst utt första delen av ''Hungerspelen'' den var jätte bra! Igår gick jag till bibloteket och bestälde andra delen av ''Hungerspelen'', jag lånade också fyra böker, bökerna heter :Jag finns, Flickan i rött, När jag vaknar finns du inte och Blod & Choklad. Jag läser : Jag finns, jusst nu. Jag finns handlar om: Blunda jag finns jag inte, tänker Johannna när smärtan från Vedins känga borrar in i huvet. Hon försöker ställe sej upp men Vedin trycker sin sula mot hennes öra som om han fimpade något. Johanna vet att hon inte kommer att lyckas resa sej idag heller. Allting borde vara bra i Johannas liv. Hon borde ha kompisar, trivas i skolan, göra det som andra 14-åringar gör. Men Johannas liv är inte som andras. I skolan blir hon misshandlad av två pojkar. Hemma blir hon det av sin mamma. Jag finns bygger på författarens egen uppväxt. Det är en berättelse om överlevnad mot alla odds, om mod och kraft att bryta sig loss. Jag finns är Maja-Maria Henrikssons debyut om förfatare. Så stårdet back på boken. Back på boken Flickan i rött står det: ''Tack gode gud'' suckar hon och stänger ytterdörren. ''Äntligen ensam.'' Det var länge sedan Evie hade en dålig dag och hon hoppas kunna hålla den hemlig. Evie går uppför trappan till sitt rum, tar av sig sin röda kofta och hänger den över slolen. På insidan av sömmen hittar hon liten hårtuss som hon håler upp mot ljuset. Den är kastanjebrun. En pulserande smärta skär genom Evies huvud. Hon faller ihop på sängen och kippar efter luft. ''Nej, inte nu igen'', jämrar hon sig. ''Snälla inte nu igen.'' Evie ser saker som andra inte ser. Honförsöker dölja det för sina skolkamrater och låsas att hon är som alla andra. Men nu när hon är 16 år blir förmågan allt starkare och svårare att kontrolera. Utan att hon vett hur det går till börjar Evie teckna ansiktet av en främmande flicka. Flickan kräver hennes uppmärksamhet och hur Evie än försöker så försvinner hon inte. Dessutom har hon på sig Evies röda vintagekofta. När Evie får se flickan ansikte på en försvunnen-affisch inser hon att hon måste finna svaret. Vem är flickan i rött? Back på När jag vaknar finns du inte står det: Tänk om varje dag börjar med att du glömer allt du gjorde igår... Varje kväll när sextonåriga London Lane går och lägger sig suddas hennes minne av vad som hänt under dagen ut. Kvar blir bara minen av frammtiden, korta bildsekvenser om filmarar förbi. Synen av en begravning får henne ur balans. Vem död är det hon bevittnar? sin egen? Eller nya pojkvännens? Och varför finns inte han med i hennes framtid? London inser att hon är tvungen att gräva i det förflutna. Varför försvan hennes minne när hon var fem? Vad var det egentlineg som hände då? Oväntade vändningar iden romantiska thriller signerad Cat Patrick- en ny spännade författarrödt för ungdomar. Back på Blod & Choklad står det: Det finns människor och så finns det vargar. Och så finna det de som är både och... SÖKES: Sextonårig varulv söker oräd pojkvän. Gärna snäll, omtänksam och avspänd. Killar med flockbeteende behöver inte höra av sig. Du får gärna ha körkort och egen bil. Gillar du musik och svart konst är det ett stort plus, men viktigast av allt är att du förstår mig. Svar till: ''Yla under månen''. Blod och Choklad är en kuslig. När jag vacknar finss du inte är en kärlek.Flickan i rött är en kuslig. Jag finns är entyp värcklighets baserd bock.


Kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Smilla Lidén - 14 augusti 2012 22:56

Skrev fell den heter YouNeedFashion.bloggplatsen.se

Av Smilla Lidén - 14 augusti 2012 22:54

Hello!   Kolla in min nya blogg YouNeedFashion.bloggplatsen.se   Kram Smilla ...

Av Smilla Lidén - 13 augusti 2012 22:38

Hello!   Min lille bror fyler år på söndag och jag ska göra ett snyggt trytck på några jens eller en-färgad T-shört till han. (Har inte gort något en!) Men jag vett inte vad jag ska göra för tryck! Snälla kommentera vad ni tycker jag ska ...

Av Smilla Lidén - 13 augusti 2012 22:19

Hello!   Nu har jag besttämt mig för att sluta skriva om min fritid och sånt. Jag ska fortsäta ha kvar bloggen, men jag ska bara skriva om mode relaterade saker. Jag ska skriva om vad jag klär mig i, vad jag vill köpa eller få och sånnt jag...

Av Smilla Lidén - 13 augusti 2012 20:17

Hello!   Här kommer del 2 av kärlekssorg!   Honflyttar sig nämre honom sängen är den enda möbeln i hennes rum och hon sträcker sig efter hans hand - en sista gång. Hans hand känns lite fuktig men det gör inget. Det är ju sissta gången de kan ...

Presentation


Välkommen!
Det här är min blogg. Här kan du läsa om mode. Hoppas du gillar den.

Kam Smilla

Fråga mig

26 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag skriva något mer på min Novell eller inte?
 Inte!
 Mer!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards